Nytt uppdrag!

Vårterminens sista veckor kommer att handla om projekt och marknadsplaner. Vi ska hitta nya sätt att (eller nya koncept som kan) marknadsföra en av Karlstads nattklubbar; Tempel.

Jag kan redan se vissa hot:

  • Karlstad är Sveriges näst krogtätaste stad, men ligger ”bara” på artondeplats i kategorin svenska städer. Inte helt prima siffror, alltså.
  • Alla de stora krogarna i Karlstad har samma grej; De har tre olika dansgolv House/Dance, Rock och  Schlager) och minst lika många olika barer, 20-23-årsgräns, de har öppet tre dagar i veckan och har alltid en studentkväll och en rockkväll.
    Vem vågar stå ut?
  • Tempel vill(e?) satsa på stekare. Vi bor i Värmland. Det enda som egentligen steks här är körv. Och den steker vi på motorhuven.
  • ”Ni får budgetera som ni vill, men det ska helst vara gratis.” Jorå.
  • Tempel är före detta Arena. Arena var enda nattklubben med 18-årsgräns när det begav sig, och var mest känd som klamydiagrottan. Inte helt attraktivt, med andra ord.

Trots att vi har en del att kämpa mot, så tror jag att det här kan bli riktigt, riktigt roligt. Det känns väldigt bra att vi får jobba med riktiga kunder som har riktiga behov. Mer verklighet åt studenterna..!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

66Spamkommentarer blockerade hittillsSpam Free Wordpress

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>